إليسا لـ رامي جمال.. ممنوع تغيب والحكاية مش حكاية شكل حكاية روح

وفاء الباهي12 نوفمبر 2019آخر تحديث : منذ سنة واحدة
إليسا لـ رامي جمال.. ممنوع تغيب والحكاية مش حكاية شكل حكاية روح

كتبت الفنانة اللبنانية إليسا رسالة تدعم بها المطرب والملحن رامي جمال بعد إعلانه إصابته بمرض البهاق، وطالبته بعدم الاستسلام أو حتى التفكير فى الاعتزال.

تغريدة إليسا

وغردت إليسا عبر حسابها بموقع التغريدات القصيرة تويتر وقالت: “ممنوع تغيب وممنوع يكون البهاق عذر لغيابك أنت بتقول ابتليت بالبهاق، بس مش سبب لتخاف وتغيب في ناس ابتليت بالكذب والخيانة وماهزت، وجودك أساسي ومثل ما أنت بتقول أصل الحكاية مش حكاية شكل حكاية روح”.

ويذكر أن رامي جمال كشف أمس الأحد عن إصابته بمرض البهاق، وذلك بعد ظهور بقع بيضاء اللون بمناطق بجسده، دون أن يجد له علاجا، وقرر أن يشارك الجمهور الأمر ليضع حلين أمامه إما الاعتزال أو أن يتقبله الجمهور بهذا الشكل.

حيث قال: “الحمد لله الذي أحبني ‏فابتلاني، وأقدرني على الصبر من فترة ظهرت بقع بيضا في جسمي وبالكشف عرفت إنه البهاق، وجربت ‏انواع علاج كتير ودكاترة كتير ومفيش فايدة، رضيت وسلمت أمري لله علشان عرفت إن الزعل بيزوده وكفاية ‏شغلانتي وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل.‏ وفعلا بقى بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير اللي بقى يقولي هتتعامل إزاي وأنت فنان واللي يخاف يسلم ‏واللي يسألني هو ده معدي، أنا بقالي سنة فعلا لو عندي حفلة أو تصوير بتعب على ما أشوف طريقة أخفيه بيها ‏لدرجة خلت ناس تقول لي شوف بيزنس تاني أعمله علشان الناس مش هتقبلك كده”.‏

رابط مختصر

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *